Verhuizen naar Australië?
Vergelijk gratis offertes van verhuizers en bespaar!
Vergelijk gratis offertes van verhuizers en bespaar!
Droomt u ervan om met uw gezin te verhuizen naar Australië? Of heeft u al plannen om te emigreren naar ‘down under’? Een internationaal verhuisbedrijf helpt u met de voorbereidingen en het verhuizen van uw meubels. Of u nu permanent of tijdelijk gaat emigreren: het is wel zo fijn als uw verhuizing zo soepel mogelijk verloopt. Verhuisbedrijf inschakelen?
Start nu uw gratis offerteaanvraag!
U ontvangt maximaal 5 offertes van internationale verhuisbedrijven. Kies de beste prijs en bespaar! Op deze pagina leest u wat emigreren naar Australië inhoudt en hoeveel dit ongeveer kost. Ook vindt u hier een handige checklist. Met deze checklist controleert u welke belangrijke dingen u nog moet regelen voor of na het emigreren. Gaat u emigreren en wilt u de hulp van een ervaren verhuizer inschakelen?
Australië is voor Nederlanders al jarenlang een populair land om naartoe te verhuizen. Maar waarom? Werk of een studie is één van de meest voorkomende redenen om te emigreren naar Australië. Daarnaast gebeurt het regelmatig dat Nederlanders vanwege de liefde verhuizen naar het buitenland.
Tot slot is het natuurlijk goed mogelijk dat u de Nederlandse cultuur zat bent en het geluk daarom gaat opzoeken in het buitenland. Australië is in dat geval een populaire bestemming vanwege de rustige cultuur, het milieu en het klimaat.
Mensen emigreren naar Australië vanwege:
Verhuizen naar Australië is niet iets dat elke dag gebeurt: wat kost emigreren? Het verhuizen van de inboedel van 1 slaapkamer kost ongeveer €3.300,- tot €4.500,-. De kosten voor het verhuizen van 2 slaapkamers liggen rond de €4.500,- tot €6.000,-. Hierbij laat u de spullen verschepen met een vrachtschip.
Verhuist u met het gezin naar het buitenland? Dan heeft u aan 2 slaapkamers natuurlijk niet genoeg. Stel dat u met een heel gezin 4 slaapkamers vanuit Nederland laat verschepen naar Australië: dit kost gemiddeld €8.500,- tot €11.500,-. Emigreren naar Australië is flinke investering: bespaar dus zoveel mogelijk op de verhuiskosten door meerdere internationale verhuisbedrijven met elkaar te vergelijken. Vergelijk gratis offertes en bespaar!
Grootte van de woning | Gemiddelde kosten * |
1 slaapkamer | €3.300,- tot €4.500,- |
2 slaapkamers | €4.500,- tot €6.000,- |
3 slaapkamers | €8.000,- tot €10.500,- |
4 slaapkamers | €8.500,- tot €11.500,- |
5 en meer slaapkamers | €12.000,- tot €16.000,- |
*Let op: dit zijn gemiddelde kosten inclusief btw. Vraag voor exacte prijsberekeningen gratis en vrijblijvend offertes aan.
Vergelijk gratis de offertes van ervaren verhuisbedrijven.
In onderstaande video ziet de ervaring van een stel dat naar Australië is geëmigreerd.
Alleen of met het gezin verhuizen naar de andere kant van de wereld is niet iets dat u zomaar doet. Een emigratie vereist een flinke voorbereiding. Maar wat moet u allemaal op orde hebben voordat u met uw gezin en huisdieren naar Australië verhuist? Hieronder staat een handige checklist met zaken om rekening mee te houden.
U kunt niet zomaar naar Australië vertrekken om daar te wonen en werken. Hiervoor moet u een visum aanvragen en voldoen aan verschillende voorwaarden. Er is nog altijd meer vraag naar visums dan dat er worden uitgegeven. Bovendien bestaan er meer dan honderd verschillende soorten visums.
Neem uw tijd om te achterhalen welk visum u nodig hebt en of u aan alle voorwaarden voldoet. Het aanvragen van een visum kan zomaar een jaar in beslag nemen. Om in aanmerking te komen moet u aantonen waarom u een positieve invloed kunt hebben op de Australische economie.
Als u gaat wonen in Australië dan is het, net als in Nederland, verplicht om een zorgverzekering af te sluiten. In Australië financiert de overheid zo’n 70% van alle gezondheidszorg. Het zorgverzekeringssysteem heet Medicare. Met een Medicare pas krijgt u gratis zorg in openbare ziekenhuizen en ontvangt u gesubsidieerde medicijnen.
Deze pas vraag u binnen 7 tot 10 dagen aan nadat u in Australië aankomt. Naast Medicare is het verstandig om een extra particuliere ziektekostenverzekering af te sluiten, als aanvulling. Deze vergoed de diensten die niet onder Medicare vallen, zoals tandartszorg en fysiotherapie.
Wie gaat wonen in Australië heeft natuurlijk een huis nodig. Er zijn twee opties: een huis huren of een huis kopen. Wat is de beste optie? Zolang u nog niet zeker weet waar u zich wilt vestigen is huren altijd de betere keuze. Een voordeel van een huis huren, is dat deze vaak gemeubileerd zijn.
Dat komt van pas als uw eigen spullen nog een paar weken onderweg is! Gaat u een huis kopen? Schakel dan een makelaar in en laat u niet verrassen door bijkomende kosten.
Als u een werkvisum heeft mag u wonen en werken in Australië. Check voor u vertrekt of u zich voor uw beroep ook ergens moet inschrijven bij een beroepsorganisatie. Bij een aantal beroepen is het bovendien verplicht een licentie of een zekere registratie te hebben.
Als buitenlander is het niet eenvoudig snel een vaste baan te vinden. Het is een optie om via een uitzendbureau eerst te beginnen met tijdelijk werk. Qua werksfeer is Australië heel relaxed: werknemers noemen hun baas bij de voornamen en er zijn vaak geen strenge kledingvoorschriften.
Wie gaat verhuizen naar de andere kant van de wereld, doet er goed aan om de spullen per container te verschepen. Als u uw inboedel per container laat verschepen via Sydney, Melbourne of Adelaide duurt dit gemiddeld 6 weken. Laat u de container via Perth of Fremantle verschepen dan neemt dit gemiddeld 7 weken in beslag. Houd er dus rekening mee dat uw spullen niet zo snel in het land zijn als dat u dat bent. Een gemeubileerd huurhuis komt dan goed van pas.
Het is eventueel mogelijk om een klein deel van de inboedel te verhuizen met een vrachtvlucht. Houd er wel rekening mee dat er aan het verhuizen per vliegtuig hogere kosten zijn verbonden.
Als u een internationaal verhuisbedrijf inschakelt, dan helpen zij u met het verschepen van de inboedel. Dat klinkt namelijk een stuk gemakkelijker dan het is, want er komt veel papierwerk bij kijken. Het internationaal verhuisbedrijf neemt al dit papierwerk voor u uit handen.
Daarnaast zijn er verschillende verhuisdiensten waar u gebruik van kunt maken. Denk aan een inpak- of montageservice. Dit maakt het inpakken van uw spullen een stuk gemakkelijker. Bovendien weet een ervaren verhuizer als geen ander hoe hij de container zo efficiënt mogelijk inpakt. Daarnaast is het mogelijk om uw spullen tijdelijk op te slaan en biedt een internationaal verhuizer een verhuiszekering aan.
Verhuizen naar het buitenland is natuurlijk al stressvol genoeg: besteed alle inpakstress uit aan een verhuizer! Zij komen bij u langs met alle benodigde materialen: verhuisdozen, tape en labels. Door jarenlange ervaring weten de verhuizers als geen ander hoe ze de verhuisdozen zo efficiënt mogelijk in moeten pakken.
Zo kunt u zich richten op andere zaken, zoals het regelen van een werkvisum, het vinden van een huis of het oriënteren of het regelen van een paspoort voor uw huisdieren die meeverhuizen.
Om uw meubels te verhuizen is het verstandig om deze te demonteren. Zo bespaart u ruimte voor andere spullen die u mee wilt verhuizen. In Nederland demonteren de verhuizers al uw meubels. De juiste schroeven en gereedschappen worden goed opgeborgen.
In Australië komt een internationaal verhuisbedrijf bij u langs om al uw meubels weer voor u te monteren. Zo hoeft u hier zelf geen tijd aan te besteden.
Gaat u tijdelijk verhuizen en neemt u niet alles mee? Dan moet u de goederen tijdelijk ergens opslaan. Een verhuisbedrijf biedt deze mogelijkheid. U kunt een opslag box huren tegen een vast bedrag per maand. Hier staan uw goederen veilig, warm en droog zodat u ze bij terugkomst weer kunt gebruiken. Hoeveel goederenopslag kost is afhankelijk van de grootte van de opslagruimte.
Vergelijk gratis en vrijblijvend offertes en vind het verhuisbedrijf dat bij u past!
Het afsluiten van een verhuisverzekering is een hele verstandige keuze. Al uw meubels die u laat verhuizen zijn dan verzekerd tegen eventuele schade tijdens de verhuizing. Hoeveel schade vergoed wordt, is afhankelijk van de hoogte van uw verhuisverzekering.
Veel verhuisbedrijven bieden een standaard verhuisverzekering aan, maar het is ook mogelijk een extra verhuisverzekering af te sluiten. Benieuwd wat een verhuisverzekering kost of wilt u meer weten over de kosten voor het inschakelen van een verhuizer? Start direct uw gratis offerteaanvraag.
Melbourne, Sydney en Perth zijn stuk voor stuk grote en bekende steden in Australië. Verhuizen naar een grote stad is zeker een voordeel. Hier is de economie booming. Bovendien heeft u alles binnen handbereik en is er openbaar vervoer aanwezig. Dit houdt in dat u niet direct een auto hoeft te kopen.
Bovendien is er in een grote stad vaak voldoende werkgelegenheid, ook voor Nederlanders die net verhuisd zijn. Verhuizen naar een grote stad is de ideale manier om kennis te maken met de Australische cultuur.
Wilt u binnenkort emigreren naar Australië? Of bent u benieuwd wat het emigreren ongeveer gaat kosten? Een verhuisbedrijf helpt u met verschillende aspecten omtrent uw verhuizing naar het buitenland: van het opslaan van uw meubilair tot het regelen van papierwerk voor het verschepen van uw spullen. Emigreren is niet goedkoop, maar gelukkig bespaart u eenvoudig tot wel 40% op de verhuiskosten.
Start nu uw gratis offerteaanvraag!
Er zijn altijd verhuisbedrijven bij u in de buurt. Door hun prijzen en aanbod te vergelijken, kiest u snel het beste bedrijf uit met de beste prijs. Zo weet u zeker dat u niet te veel betaalt!